مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23247 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

به رشته تحصيلي خود علاقه ندارم چه كنم؟
خواهر گرامي جواب نامه شما را با شعري كه به اميرالمؤمنين(ع)منسوب است آغاز مي كنيم: {S«مافات مضي و ما سيأتيك فاين # قم فاغتنم الفرصة بين العدمين S} يعني آن بخش از زمان كه از دست تو رفته است -زمان گذشته - گذشته وتمام شده است و بخشي ديگر از زمان كه به انتظارش نشسته اي - زمان آينده - اكنون در دسترس تو نيست ؛ پس فرصتي كه را هم اكنون در اختيار توست - زمان حال - غنيمت بشمار و از آن بهره برگير. بعضي از روان شناسان نيز براي حل مشكل مراجعان خود با تأكيد بر زمان حال به آنان توصيه مي كنند كه اينك با تلاش و تكاپو آينده خويش را رقم زنند و گذشته را فراموش كنند شما نيز خود اذعان داريد كه با يك سال ترك تحصيل و شركت مجدد در كنكور در رشته ديگر كه احتمالاً مورد علاقه تان باشد موفق شويد با توجه به توانايي درسي و استعداد كافي كه در گذشته از خود سراغ داريد بهتر است همين فرصت موجود را غنيمت بشماريد و موفقيت خويش را تضمين كنيد انگيزه وعلاقه به رشته خاص تحصيلي يكي از عوامل موفقيت است نه تمام آن. از آن جا كه شما فردي درس خوان، كوشا و داراي پشتكار و توانايي و استعداد خوبي مي باشيد خواهيد توانست آن نقطه ضعف رانيز جبران كنيد اصلاً چه بسا بي علاقگي به رشته تحصيلي تان منشأ خاصي داشته باشد و بتوانيد با از بين بردن آن نسبت به ادامه تحصيل در اين رشته انگيزه كافي در خود ايجاد كنيد زيرا گاهي دشواري بعضي درسها روش خاص بعضي اساتيد محترم در ارائه درس ها شنيدن مذمتها و بدگويي هاي بعضي دوستان و هم كلاسي ها درباره رشته تحصيلي و نظاير آن باعث بي علاقگي مي شود شما خود مي توانيد با دقت و تأمل، آن را ريشه يابي كرده در صدد حل آن برآييد. در عين حال ما با ارايه چند راهكار عملي ورعايت آن توسط شما اميداريم شناخت و سپس علاقه كافي به اين رشته تحصيلي پيدا كنيد و گامي به سوي موفقيت برداريد: 1- ليستي از فوايد و كاربردهاي رشته تحصيلي خود و خدماتي كه مي توان با اين رشته ارايه كرد تهيه كنيد و هر روز براي خود تكرار كنيد. 2- مقاله اي درباره ثمرات و وضعيت شغلي رشته تحصيلي خود تهيه كنيد. 3- براي مطالعات درس و مطالعه و تمام كارهاي روزانه و هفتگي خود برنامه اي تنظيم و تدوين كنيد و فعاليت هاي شبانه روزي خود را با برنامه ريزي دقيق انجام دهيد. 4- حتي المقدور سعي كنيد درس هايتان را با ديگر همكلاسي هايتان گفت و گو و مباحثه كنيد و به يكديگر كمك كنيد. 5- افراد موفقي راكه تحصيلاتشان در همين رشته مي باشد و خدمات شاياني دارند مورد توجه و مطالعه قرار دهيد. بنابراين اكنون كه در اواخر ترم به سر مي بريد با تلاش و همت بلند سعي كنيد در امتحانات موفق شويد و با به كارگيري راهكارهاي فوق نتيجه را براي ما ارسال كنيد تا در صورت لزوم نكات ديگري را متذكر شويم. در پايان توجه شما را به اين قانون و آيين نامه جلب مي كنيم كه دانشجوياني كه 80 واحد درسي خود را گذرانده باشند زمينه تغيير رشته برايشان فراهم مي شود بنابراين براي اطلاعات بيشتر به معاونت آموزشي دانشگاه يا اساتيد رشته تحصيلي خود مراجعه نماييد تا شما را راهنمايي كنند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.